Algemene Voorwaarden
Silver Linings Hondentraining
Algemene voorwaarden
versie april 2025
1. Definities
1.1. Silver Linings Hondentraining vertegenwoordigd door R.L. (Leah) McNair, gevestigd te Borculo, KvK-nummer 94701091 BTW-nummer: NL005103168B91.
1.2. Klant: De eigenaar of handler van het dier, die Silver Linings Hondentraining opdracht geeft inzake het afleggen van een consult en/of lessen/workshop/opleiding volgt.
2. Algemeen
2.1. Alle tussen Silver Linings Hondentraining en de klant gemaakte afspraken en/of te sluiten overeenkomsten worden beheerst door de navolgende voorwaarden.
2.2. Silver Linings Hondentraining zal de afspraak/overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2.3. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbank in Zutphen.
2.4. De algemene voorwaarden worden regelmatig herzien. Boven aan het document staat de datum van de laatste update vermeld. Een klant is zelf verantwoordelijk om te controleren of er vernieuwde versies beschikbaar zijn. Silver Linings zal huidige klanten op de hoogte brengen van een gewijzigde versie.
3. Voorwaarden rondom Adviezen, Therapieën en Training
3.1. Algemeen
3.1.1. Een bezitter/eigenaar/handler van een hond kan ten aanzien van het gedrag van een hond advies vragen aan Silver Linings Hondentraining.
3.1.2. Het verkregen advies is gebaseerd op de uitgebreide kennis en deskundige ervaringen van Silver Linings Hondentraining.
3.1.3. Het is mogelijk dat er een stagiair(e) aanwezig is tijdens het consult of tijdens de les. Indien u hier bezwaar tegen maakt, verzoeken wij u hier tijdig melding van te maken.
3.1.4. Deze advisering/behandeling leidt niet tot aansprakelijkheid van Silver Linings Hondentraining. De klant blijft aansprakelijk voor de gevolgen van het optreden van zijn of haar hond, conform het gestelde in het Burgerlijk Wetboek 6:179. Elke klant die met zijn of haar hond gebruik maakt van onze diensten is verplicht een eigen aansprakelijkheidsverzekering te hebben.
3.1.5. Silver Linings Hondentraining kan een inschatting/prognose geven over de mogelijkheid tot verbetering van probleemgedrag van de hond. Een garantie op de uitkomst van de therapie/advies/training kan nooit worden gegeven.
3.1.6. Silver Linings Hondentraining behoudt zich het recht voor een klant te weigeren wanneer het probleemgedrag van de hond dermate extreem is dat Silver Linings Hondentraining niet de kennis en/of mogelijkheid heeft om hier advies over te geven.
3.1.7. Silver Linings Hondentraining behoudt zich het recht voor een klant te weigeren wanneer een klant weigert mee te werken aan een opgestelde therapie, de betalingsverplichting blijft onverkort bestaan.
3.1.8. Een consult, het volgen van lessen of het gebruik van trainingsmateriaal of -producten, geschieden op eigen risico van de klant. Silver Linings Hondentraining kan niet aansprakelijk gesteld worden voor letsel, verlies of diefstal.
3.1.9. Het inschrijven voor een les, cursus of begeleidingstraject betekent dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden en met de informatie over onze werkwijze zoals die beschreven staat op de website.
3.1.10. Silver Linings Hondentraining is bevoegd de lestijden tijdelijk of blijvend te wijzigen en te sluiten tijdens algemeen erkende feestdagen en daarop aansluitende dagen. Indien nodig is een hitte- dan wel kou rooster van kracht in verband met hoge of lage temperaturen en het welzijn van honden.
3.1.11. Cursisten worden geadviseerd stevig schoeisel en gepaste kleding te dragen, rekening houdend met variërende weersomstandigheden, zoals koude temperaturen op het trainingsveld.
3.1.12. Vragen over de hondenschool, abonnement, gedragsbegeleiding, of online cursussen kunnen gesteld worden via info@silverlinings.nl of via 06 45 56 16 95.
3.2. Afspraken en betaling
3.2.1. Alle (via de website en andere kanalen) genoemde bedragen zijn inclusief 21% omzetbelasting.
3.2.2. Bij het uitblijven van het gewenste resultaat blijft onverkort de betalingsverplichting bestaan.
3.2.3. Het restitutiebedrag bij het annuleren of wijzigen van gemaakte afspraken tussen Silver Linings Hondentraining en de klant is afhankelijk van het moment waarop de klant annuleert of wijzigt, de datum waarop de dienst gepland staat en het type dienst.
3.2.3.1. Bij een losse les:
- Langer dan 4 dagen vooraf aan de dienst is 100% restitutie
- Drie dagen vooraf aan de dienst is 75% restitutie
- Vier dagen vooraf aan de dienst is 50% restitutie
- Twee dagen vooraf aan de dienst is 25% restitutie
- Korter dan 24 uur (1 dag) is 0% restitutie
3.2.3.2. Bij de basiscursus dan wel begeleidingstraject
- 14 dagen of langer vooraf aan de dienst is 100% restitutie
- Tien dagen vooraf aan de dienst is 75% restitutie
- Zeven dagen vooraf aan de dienst is 50% restitutie
- Drie dagen vooraf aan de dienst is 25% restitutie
- Twee dagen of korter is 0% restitutie
3.2.4. Kosteloos afzeggen/wijzigen door de klant voor de dienst kan alleen in geval van overmacht en met wederzijdse instemming.
3.2.5. Silver Linings Hondentraining behoudt zich het recht voor om eenmaal gemaakte afspraken, die door de klant niet of niet tijdig zijn afgezegd, gedeeltelijk of volledig in rekening te brengen bij de klant.
3.2.6. Indien door ziekte of overmacht van Silver Linings Hondentraining een afspraak moet worden geannuleerd of verzet, dan draagt Silver Linings Hondentraining er zorg voor dat deze afspraak op zo kort mogelijke termijn alsnog gerealiseerd wordt.
3.2.7. In het geval dat een dienst geen doorgang kan vinden door overmacht, zoals natuurlijke rampen, politieke onrust, gewijzigde wetgeving, ziekte, extreme weersomstandigheden, enzovoort, doet Silver Linings haar uiterste best om een alternatief beschikbaar te stellen. Alleen bij uitzonderlijke gevallen wordt er overgegaan op het stopzetten van toekomstige betalingsverplichtingen. Er zal geen restitutie plaatsvinden van diensten die wel als alternatief zijn aangeboden, ook als de klant besluit hier geen gebruik van te maken.
3.2.8. Betaling verschilt per dienst:
3.2.8.1. Losse lossen zoals de privélessen en de groepslessen dienen direct na de les met iDeal betaald te worden.
3.2.8.2. Online cursussen en andere digitale content dient direct bij bestelling betaald te worden met iDeal.
3.2.8.3. Klanten kunnen een strippenkaart kopen. Zij kunnen zich dan aanmelden voor puppy- of themalessen. Aan het begin van de les wordt er een les afgestreept.
3.2.8.3.1. Indien de klant de strippenkaart is vergeten, wordt er een losse les in rekening gebracht.
3.2.8.3.2. De strippenkaart is niet inwisselbaar voor geld. Wanneer een klant zijn strippenkaart niet opmaakt, zal er geen restitutie van het geld plaatsvinden.
3.2.8.3.3. De strippenkaart kan alleen gebruikt worden door (oud)cursisten.
3.2.8.4. De basiscursus en alle gedragsbegeleidingstrajecten dienen per overboeking of iDeal binnen de betalingstermijn (standaard 14 dagen na ontvangst van de factuur) te geschieden.
3.2.9 Abonnementen worden toegelicht in punt 3.3.
3.2.10. Wanneer de klant na de gestelde betalingstermijn de factuur niet heeft voldaan ontvangt de klant een herinnering met daarin een nieuwe betalingstermijn (standaard 14 dagen na ontvangst van de herinnering). Wanneer de factuur binnen deze nieuwe betalingstermijn niet wordt voldaan zal er een laatste aanmaning met bijkomende administratiekosten worden verstuurd, zowel per post als per e-mail. De administratiekosten op de aanmaning worden berekend aan de hand van 10% van het factuurbedrag. Als deze aanmaning niet binnen een betalingstermijn van 8 dagen wordt voldaan zal de zaak uit handen worden gegeven aan een incassobureau, de kosten hiervan zijn voor rekening van de klant.
3.3. Abonnementen
3.3.1. Het abonnement ‘Vrienden van Silver Linings’ is voor klanten die in staat zijn zelfstandig hun hond te begeleiden op het veld en daarbuiten en bekend zijn met de basisoefeningen en trainingsmethoden zoals Silver Linings Hondentraining deze aanbiedt; bijvoorbeeld door het volgen van de basiscursus of een vergelijkbare cursus elders.
3.3.2. Het abonnement kost €85,- per maand. Er wordt geen meerprijs in rekening gebracht wanneer een maand 5 weken heeft of wanneer er getraind wordt met meerdere honden/handlers uit hetzelfde gezin.
3.3.3. Abonnees worden ‘Vrienden van Silver Linings’ genoemd en hebben de volgende rechten:
- Het volgen van een onbeperkt aantal opengestelde opvoedlessen.
- Het volgen van een onbeperkt aantal opengestelde sportlessen (mits het niveau van de hond en handler dit toelaat)
- Korting op privélessen, workshops en lezingen. Hoe hoog de korting is kan verschillen en wordt altijd duidelijk aangegeven.
- Toegang tot exclusieve activiteiten.
- Gratis gebruik van het omheinde trainingsveld buiten de lesuren.
3.3.4. Het abonnement is persoonsgebonden en staat op naam van de eigenaar/handler (niet op naam van de hond) en is niet overdraagbaar, tenzij de persoon die de lessen overneemt ook voldoet aan de voorwaarden zoals omschreven in artikel 3.3.1 .
3.3.5. De klant betaalt door middel van automatisch incasso het maandelijkse abonnementsgeld zoals vermeld op het aanmeldformulier en op de website.
3.3.6. Silver Linings Hondentraining behoudt zich het recht voor om prijzen aan te passen met een kennisgeving van 14 dagen aan de klant. De klant heeft de mogelijkheid om na een prijswijziging per direct het abonnement op te zeggen zonder extra kosten. Dit dient binnen 14 dagen na de prijswijziging te worden doorgegeven.
3.3.7. Het abonnement automatisch verlengd voor onbepaalde tijd. Opzegging dient te gebeuren vóór het einde van de maand door een mail te sturen naar info@silverlinings.nl.
3.3.8. De klant wordt via e-mail, WhatsApp en eventuele andere kanalen op de hoogte gehouden van planningen, activiteiten, lesinformatie en overige belangrijke informatie.
3.3.9. Silver Linings Hondentraining zorgt ervoor dat de lesplanning tijdig wordt gedeeld. De planning voor de komende maand wordt uiterlijk één week voor de start van de desbetreffende maand online geplaatst, zodat klanten voldoende tijd hebben om het abonnement eventueel te pauzeren of op te zeggen.
3.3.10. Silver Linings Hondentraining behoudt zich het recht voor om maximaal zes lesweken per kalenderjaar gesloten te zijn in verband met vakantie of andere geplande sluitingen. Tijdens deze weken vinden er geen lessen of activiteiten plaats. Deze sluitingsweken zijn al verwerkt in de abonnementsprijs; klanten betalen dus niet extra wanneer een maand vijf weken telt en ontvangen dan ook geen restitutie voor deze sluitingsweken. De vakantieweken worden minimaal één maand van te voren gecommuniceerd via e-mail en/of andere reguliere communicatiekanalen.
3.3.11. Het is aan de instructeur om te bepalen of een les doorgang kan vinden. Indien een les geannuleerd moet worden wegens overmacht, zoals ziekte van de instructeur of ongunstige weersomstandigheden (bijv. onweer, (onbegaanbare velden door) regenval, of onverantwoord hoge of lage temperaturen), zal Silver Linings Hondentraining zorg dragen voor een passende oplossing in de vorm van een alternatieve lesdatum.
3.3.12. Hoewel we streven naar continuïteit in de begeleiding door vaste instructeurs, behoudt Silver Linings Hondentraining het recht voor om lessen (tijdelijk of structureel) te laten verzorgen door een collega-instructeur. Er is geen garantie op les van een specifieke instructeur. Vervanging door een andere instructeur geeft geen recht op restitutie of het inhalen van lessen.
4. Privacy
4.1 Vertrouwelijke informatie die de klant toevertrouwt aan Silver Linings Hondentraining, wordt altijd met respect behandeld en vertrouwelijk gehouden.
4.2 Mededelingen aan derden vinden uitsluitend plaats na overleg met de klant, en alleen wanneer de instructeur overtuigd is dat dit in het belang is van de klant, de hond of de omgeving.
4.3 Silver Linings Hondentraining verwerkt persoonsgegevens van klanten omdat zij gebruik maken van onze diensten en/of deze gegevens zelf aan ons verstrekken.
4.4 Wij verwerken deze persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
• Het afhandelen van betalingen;
• Contact opnemen via telefoon, WhatsApp of e-mail indien nodig voor onze dienstverlening;
• Informeren over wijzigingen in onze diensten en producten.
4.5 Silver Linings Hondentraining bewaart persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is voor de doelen waarvoor ze zijn verzameld, met een maximum van drie jaar.
4.6 Klanten hebben het recht hun persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te laten verwijderen. Ook kunnen zij hun toestemming voor gegevensverwerking intrekken of bezwaar maken tegen verwerking. Daarnaast bestaat het recht op gegevensoverdraagbaarheid.
4.7 Silver Linings Hondentraining neemt passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen misbruik, verlies, onbevoegde toegang of ongeoorloofde wijziging.
4.8 De volledige privacyverklaring is te vinden op https://www.silverlinings.nl/privacy-policy/ of op te vragen via info@silverlinings.nl.